70357399   Даваа- Баасан: 9:00 - 18:00   margad@yahoo.com

ДОКТОР, ДЭД ПРОФЕССОР Ц.НАЦАГДОРЖИЙН СҮҮЛИЙН 5 ЖИЛИЙН СУДАЛГАА ШИНЖИЛГЭЭНИЙ АЖЛЫН ТАЙЛАН

Алтан Өөлд овогт Цэдэнжавын Нацагдорж

Баянхонгор аймгийн Эрдэнэцогт сумын Өвгөн Жаргалантын Хөх онийн өвөлжөөнд 1945 оны 2-р сарын 17 –нд  төрсөн. Бага, дунд сургууль Архангайн Багшийн сургууль, Улсын Багшийн дээд  сургууль төгсч бага анги,  монгол  хэлний  багшийн  мэргэжил  эзэмшсэн.
Боловсролын Хүрээлэнд Удирдах ажилтны дээд курс, Монгол Улсын Боловсролын Их сургуулийн Эрдмийн зэрэг хамгаалуулах зөвлөлд магистр, Ph.D –ийн зэрэг хамгаалсан. :Дэд профессор цолтой.

1965-1970 онд Баянхонгор аймгийн Эрдэнэцогт сумын 8 жилийн сургуульд багш, 1970-1979 онд Архангай аймгийн Эрдэнмандал сумын Хүнүйн бага сургуулийн эрхлэгч, 1979-1982 онд Архангай аймгийн Ихтамир сумын 10 жилийн сургуулийн хичээлийн эрхлэгч, 1982-1986 онд Чулуут сумын 8 жилийн сургуулийн захирал,  1986-1988 онд Цэцэрлэг хотын 10 жилийн I сургуулийн хичээлийн эрхлэгч, 1988-1995 онд Архангай аймгийн СЗАК, Боловсрол төвийн захирал, 1995-2005 онд Архангай аймаг дах Багшийн коллежийн тэнхимийн эрхлэгч, дэд захирал, 2005-2015 онд Эрдэнэт хот дах “Маргад” дээд сургуульд Сургалт эрдэм шинжилгээ эрхэлсэн дэд захирал, эрдэм шинжилгээний ажилтнаар тус тус ажиллаж байна.

        Ц.Нацагдорж нь Боловсролын салбарт тасралтгүй 52 жил ажиллах хугацаандаа Ихтамир, Чулуутын сургуулийг аймгийн тэргүүний сургууль, Эрдэнэмандалын Хүнүйн бага сургууль, Цэцэрлэг хотын 10 жилийн I сургуулийг “Улсын тэргүүний сургууль” болгож, “Данида”, “ЮНИСЕФ”, “Зайны сургалт” зэрэг төслүүдийг хэрэгжүүлэх, бага болон монгол хэлний сургалтын агуулга, арга зүйг шинэчлэн, боловсронгуй болгох, сурах бичиг, сургалтын хэрэглэгдэхүүн, багшлах боловсон хүчнийг бэлтгэхэд өөрийн бие, сэтгэл, оюун ухаан, мэдлэг, туршлагаа зориулж ирсэн байна.

       Ц.Нацагдоржийн хөдөлмөр бүтээлийг үнэлж Ардын хувьсгалын 60, 70, 80, 90 жилийн ойн медалиуд, нэрт эрдэмтэн О.Намнандоржийн нэрэмжит алтан медаль, “Боловсролын тэргүүний ажилтан” цол, “Багшийн гавьяа”,”Алтан гадас” одонгоор шагнасан байна.

           Ц.Нацагдорж багшийн сурган хүмүүжүүлэх болон судалгаа шинжилгээний ажлын 50 жилийн хөдөлмөрийн алдрыг “Маргад” дээд сургуулийн эрдмийн зөвлөл, шавь нар нь 2016 оны 4-р  сарын 10-ны өдөр ёслол төгөлдөр тэмдэглэв

“Маргад” дээд сургуулийн Эрдмийн зөвлөл

Доктор, дэд профессор Ц.Нацагдоржийн сүүлийн 5 жилийн судалгаа шинжилгээний бүтээл

Нэг. Зохиосон ном, сурах бичиг

1. Монголчуудын ном зохиол туурвиж орчуулж байсан түүхээс Эрдэнэт 2008

2. Монголчуудын бичиг үсгийн түүхээс  Эрдэнэт 2008

3. Дээд сургуулийн дидактикийн зарим асудлаас  Эрдэнэт 2009

4. Боловсрол судлалын үндсэн асуудлууд  Эрдэнэт 2010

5. Монголын боловсролын түүхэнд мөнхөрсөн эрдэмтэд  Эрдэнэт 2010

6. Монголын боловсролын түүхээс Эрдэнэт 2011

7. Сургалтын хөтөлбөр боловсруулах онол арга зүй Эрдэнэт 2011 

8.  Түүхэн хэл зүй    /Сурах бичиг/  Эрдэнэт 2012                                                                               

9. Хичээнгүй бичгийн дидактик /Сурах бичиг/  Эрдэнэт 2013                                                                                                                

10. Хичээлд мониторинг хийх зөвлөмж  Эрдэнэт 2012

11. Цагаан толгойн дидактик /Сурах бичиг/  Эрдэнэт 2013

12. Монгол хэл шинжлэлийн түүхээс   Эрдэнэт 2013

13. Өрнөд дэх монгол судлалын тоймоос  Эрдэнэт 2014

14.БНХАУ дах монгол судлалын тоймоос Эрдэнэт 2014

15. Манж Түнгүс хэл шнжлэлийн түүхээс Эрдэнэт 2014

16. Чуваш Түрэг хэл шинжлэлийн түүхээс Эрдэнэт 2014

17. Алтай хэл ба  монгол хэл  Эрдэнэт 2014

Хоёр. Эрдэм шинжилгээний хуралд тавьсан илтгэл

  1.  “Дэ ван/ Өвөрлөгч хошуудын ноён/- гийн амьдрал үйл ажиллагаа”   

/2008 оны багш, оюутны эрдэм шинжилгээний хуралд тавьж “Тэргүүн байр” эзэлсэн/

      2.   Ардын уран зохиолч Т.Галсангийн “Жирмэн сүлжээ зохиолд хийсэн анализ”

/2011 оны багш, оюутны эрдэм шинжилгээний хуралд тавьж “Тэргүүн байр” эзэлсэн/

Гурав. Сүүлийн 5 жилд зохиосон сургалтын  хөтөлбөр

  1. Цагаан толгойн дидактикийн хөтөлбөр
  2. Хичээнгүй бичгийн дидактикийн хөтөлбөр
  3. Монгол бичгийн дидактикийн хөтөлбөр
  4. Монгол хэлний дидактикийн хөтөлбөр
  5. Эх бичгийн судлалын хөтөлбөр
  6. Нутгийн аялгуу судлалын хөтөлбөр
  7. Түүхэн хэл зүйн хөтөлбөр
  8. Орчин цагийн монгол хэлний хөтөлбөр

Дөрөв. Редакторласан сургалтын хөтөлбөр, ном

       “Маргад” дээд сургуулийн бакалаврын 8 мэргэжлийн 120 хөтөлбөр

       “Маргад” дээд сургуулийн бакалаврын 8 мэргэжлийн лавлагаа” ном

       “Маргад” дээд сургуулийн “Эрдэм шинжилгээний бичиг” II-VII боть

Тав. Удирдаж хамгаалуулсан эрдэм шинжилгээний бүтээл

а/ Удирдсан Магистрын дипломын ажил

1. Э.Золжаргал “Англи монгол хэлний өвөрмөц хэлцийг зэрэгцүүлэн судлах нь”

                              Хүмүүнлэгийн ухааны их  сургууль        2011

2. Р.Золзаяа “Багш нарын мэдээллийн технологийг хөгжүүлэх нь”

                               Хүмүүнлэгийн ухааны их  сургууль        2010

3. Н.Алтанзаяа “Зургаан настай хүүхдийг сургуульд бэлтгэх сэтгэцийг оношлох нь”

                               Хүмүүнлэгийн ухааны их  сургууль        2009

4. И.Булган “ Англи монгол хэлний үйл үгийн захирах чадварыг зэрэгцүүлэн судлах нь”            

                                Хүмүүнлэгийн ухааны их  сургууль        2009

5. Г.Оюун-Эрдэнэ “ Англи монгол хэлний төлөөний үгийг зэрэгцүүлэн судлах нь”

                               Хүмүүнлэгийн ухааны их  сургууль        2009

6. М.Болор   “ Монгол хайчилбар”

                                   Хүмүүнлэгийн ухааны их  сургууль        2008

7. Д. Мөнхтуяа “Ахлах ангийн сурагчдын жендерийн асуудалд”

                                      Хүмүүнлэгийн ухааны их  сургууль        2008

8. Ц.Болор “Монголын боловсролын түүхэнд бичиг үсгийн гүйцэтгэсэн үүрэг”

                                Хүмүүнлэгийн ухааны их  сургууль        2008

9. Ц.Должинсүрэн “Монголын нууц товчооны газар усны нэрийн асуудалд”

                                           Хүмүүнлэгийн ухааны их  сургууль        2008

10. Б.Мядагбадам “Чадамжид суурилсан мэргэжлийн боловсролын хөтөлбөр”2014

11. Д.Алтанхуяг “Төрийн ба төрийн бус өмчийн дунд сургуулиудын харьцуулсан судалгаа” 2014

12. Х.Дэлэгсүрэн “ Интерактив аргыг сургалтад хэрэглэх нь” 2014

13. С.Цэдэнбал “Багш сурган хүмүүжүүлэх ур чадвар, эв дүйгээ хөгжүүлэх асуудалд

14. Б.Үүрийн туяа “Мэргэжлийн боловсролын сургалтын чанарыг сайжруулах нь” 2014

15. Ц.Дуламханд “Цэцэрлэгийн эрхлэгч, багшийн үйл ажиллагаанд нөлөөлөх нь” 2014

16. Н.Гэрэлмаа “ СӨНХ-ийг өрж байгуулах тоглоомоор хөгжүүлэх нь” 2014

17. П.Нямсүрэн “ 3-4 настай хүүхдийг өрж байгуулах тоглоомоор хөгжүүлэх нь” 2014

18. Э.Оюунцэцэг “ Хичээнгүй бичгийн дидактик” 2014

19. П.Батнасан “ Өсвөр насны хүүхдийн хүмүүжил төлөвшиилд нөлөөлөх хүчин зүйлс 2014

20. Д”Энхбаяр “ 5 настай хүүхдийн хөгжил төлөвшилд шагайн тоглоом нөлөөлөх нь”  2014

21. Ба.Батцэцэг “Монгол ардын тоглоомоор бага насны хүүхдийг хөгжүүлжтөлөвшүүлэхүй” 2015

22. Д.Мөнхмаа “Ахлах ангийн сурагчдад мэргэжлийн баримжаа олгох асуудалд” 2015

23. Шагайн наадгай бага насны хүүхдийн математик төсөөллийн хөгжилд нөлөөхүй” 2015

б/ Mагистрын дипломын ажилд бичсэн шүүмж

  1. Б.Баярмаа “ Багш сурагчийн харилцаа ба сурах идэвх” 2014
  2. Б.Энхцэцэг “Мэргэжлийн боловсролын үйлдвэрлэлийн сургалтын менежмент” 2014
  3. Б.Буянхишиг “ Мэргэжлийн боловсролын сургалтын чанарыг сайжруулах нь” 2014
  4. Р.Сарантуяа “5 настай хүүхдийн хөгжлийг бүтээлээр үнэлэх нь” 2014
  5. О.Энхцэцэг “Мэргэжлийн боловсролын үйлдвэрлэлийн сургалтын менежмент” 2014
  6. В. Лхагвасүрэн “Хүүхдийн хөгжилд номын оролцоо” 2014
  7. А.Даваасүрэн “ Оюутан багшийн харилцааг сайжруулах арга зам”
  8. Х.Урангоо “ Хүний нөөцийн тогвор суурьшил 2014

в/ Удирдсан Бакалаврын дипломын ажил

  1. Б.БаянцагаанАЖМ “Увс нутгийг аялал жуулчлалын бүтээгдэхүүн болгох нь”  2009
  2. Т.Номин-ЭрдэнэАЖМ “Сүхбаатар аймгийн түүх соёлын үл хөдлөх дурсгалыг хамгаалах нь” 2010
  3. Б.Болорцэцэг БАМХ-4  “Монголын нууц товчоон дах газар усны нэр” 2013

г/ Удирдсан Эрдэм шинжилгээний илтгэл

  1. Багш Г.Хоролсүрэн “Багшийн ёс зүйн асуудалд” 2011
  2. Багш Э.Мөнхжаргал “ ЕБС-ийн экологийн суурь боловсролын уламжлал шинэчлэл”  2010                                                             
  3. Т.Номин-Эрдэнэ АЖМ-4 “Сүхбаатар аймгийн түүх соёлын үл хөдлөх дурсгалыг хамгаалах нь” 2010
  4. Ц.Батцагаан АЖМ-4 “Увс аймгийн зарим нутгийг аялал жуулчлалын бүтээгдэхүүн болгох нь”  2009
  5. Б.Болорцэцэг БАМХ-4  “Монголын нууц товчоон дах газар усны нэр” 2013
  6. О.Билгүүн  БАБШ-3   “ 6 настай хүүхдийн математик сэтгэлгээг судалсан нь”  2013
  7. Д.Лүндэндорж   “ Монгол ардын аман зохиол эхийн хэвлийд”  2013

Тав. Сүүлийн 5 жилд бүтээн байгуулсан сургалтын төв, кабинет

  1. “ЕБС-ийн Монгол бичгийн кабинет” /ЕБС-д зориулсан/  2010
  2. “Багш боловсролын төв” / Маргад дээд сургуульд/  2010
  3. “Сургуулийн өмнөх болон бага боловсролын төв” /Маргад дээд сургуульд/ 2011
  4. 12 жилийн сургалттай “ЕБС-ийн Монгол хэлний кабинет” /ЕБС-д зориулсан/ 2012

                                                                            Эрдмийн зөвлөл